کد قالب کانون دستاوردهای بین الملی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 179
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 179
بازدید ماه : 407
بازدید کل : 153063
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1402

متن و عکس پروفایل 22 بهمن + عکس پروفایل تبریک دهه فجر

دستاوردهای بین الملی

8. جهانی کردن مبارزه با رژیم صهیونیستی

آوارگی ملت ستم دیده فلسطین و شهادت و مجروح شدن ده ها هزار نفر از مردان و زنان آن سامان سال هاست که قلب مسلمانان سراسر جهان را به درد آورده است. حمایت استکبار غرب به سرکردگی امریکا از اسرائیل و سازش ننگین برخی کشورهای عرب منطقه و سران استحاله شده فلسطینی با این رژیم، بر عمق و پیچیدگی این معضل افزوده است. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رژیم محمدرضا پهلوی روابط گرم و دوستانه ای با رژیم اشغال گر قدس داشت. وجود پایگاه های جاسوسی اسرائیل در شهرهای جنوبی و غربی ایران(1) و فعالیت گسترده سازمان های جاسوسی اسرائیل در ایران نیز مؤید همین معناست. رژیم صهیونیستی، حکومت پهلوی را تنها دولت و متحد خود در منطقه می دانست و مأموران ساواک ایران را آموزش می داد.(2)


1- ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج 1، ص 367.

2- همان، ص 551.

رژیم ایران حتی در ایجاد رابطه دوستی و سازش بین کشورهای عرب منطقه با اسرائیل غاصب، نقش مهمی ایفا می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فلسطین از نقش و جایگاه ویژه ای برخوردار شد. جمهوری اسلامی، نماینده رژیم صهیونیستی را از ایران بیرون راند و سفارت فلسطین را به جای سفارت اسرائیل در کشور دایر کرد. همچنین با قطع صدور نفت به رژیم صهیونیستی، تعهد خود را نسبت به آزاد ساختن مسجدالاقصی و فلسطین اعلام کرد. حضرت امام خمینی رحمه الله در پیام حج سال 1366 خویش فرمود:

من همان گونه که بارها و در سال های گذشته قبل و بعد از انقلاب هشدار داده ام، مجددا خطر فراگیری غده چرکین و سرطانی صهیونیسم را در کالبد کشورهای اسلامی گوشزد می کنم و حمایت بی دریغ خود و ملت و دولت و مسئولین ایران را از تمامی مبارزات اسلامی ملت ها و جوانان غیور و مسلمان در راه آزادی قدس اعلام می نمایم.(1)

ایشان در کلامی دیگر می فرماید:

اسرائیل، این جرثومه فساد همیشه پایگاه امریکا بوده است. من در طول نزدیک به بیست سال خطر اسرائیل را گوشزد نموده ام. باید همه به پاخیزیم و اسرائیل را نابود کنیم و ملت قهرمان فلسطین را جای گزین آن گردانیم.(2)

رهبر معظم انقلاب، خلف صالح حضرت امام خمینی رحمه الله نیز در همین زمینه فرموده است:

ما اعلام می کنیم که حتی یک روز و یک ساعت با دولت غاصب، غیرقانونی و خبیث اسرائیل، دوستی و محبت و کوچک ترین و ضعیف ترین نوع رابطه را نداشته و نخواهیم داشت.(3)


1- صحیفه نور، ج 20، ص 115.

2- صحیفه نور، ج 12، ص 148.

3- خطبه نماز جمعه، 22/11/1368.

با این شروع انقلابی در حمایت از مردم فلسطین، نظر به اهمیت، گستردگی و شدت رنج های مردم فلسطین، تقویت روز افزون رژیم اشغال گر قدس و حمایت همه جانبه امریکا و غرب از آن و خطر وجود رژیم غاصب اسرائیل برای مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان منطقه، رهبران انقلاب اسلامی ایران به حمایت از مبارزات مردم فلسطین جنبه عمومی و جهانی بخشیدند. رهبر انقلاب اسلامی آن قدر به اهمیت موضوع فلسطین اشاره می کرد که موضوع به صورت مسئله مهم اسلامی بین همه مسلمانان و کشورهای اسلامی دنیا مطرح شد. حضرت امام رحمه الله، همت و دخالت ممالک اسلامی برای ریشه کن کردن رژیم نامشروع و اشغال گر قدس را لازم و ضروری دانست و فرمود:

این ماده فساد (اسرائیل) که در قلب ممالک اسلامی با پشتیبانی دول بزرگ جای گزین شده است و ریشه های فسادش هر روز ممالک اسلامی را تهدید می کند، باید با همت ممالک اسلامی و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود.(1)


1- صحیفه نور، ج 2، ص 139.

در این راستا، اعلام «روز جهانی قدس» از سوی امام راحل بسیار ارزشمند بود. ایشان در پیامی به مناسبت اعلام «روز جهانی قدس» فرمود:

من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی، هم بستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را براهل کفر خواستارم.(1)

این اقدام سبب شد که مسلمانان سراسر جهان در روز قدس دست به راه پیمایی اعتراض آمیز علیه رژیم اشغال گر قدس و حمایت از مبارزات مردم مظلوم فلسطین بزنند. رافائیل، استاد ارشد در دانشگاه بیت المقدس و صهیونیست امریکایی با اشاره به اقدامات ایران در جهانی کردن مسئله فلسطین و گسترش آن در میان کشورهای عربی، چنین اظهار می دارد:

تجدید حیات اسلام، مسائل را در لبنان پیچیده تر کرده و به درگیری اعراب و اسرائیل تعمق بخشیده است.(2)

دیدگاه شیمون پرز نیز نشان دهنده اثرگذاری این اقدام است:

انقلاب اسلامی بسیار افراطی و خصمانه در قبال اسرائیل است. نهضت آیت اللّه خمینی یک تجربه بسیار تلخ قرن بیستم به شمار می رود.(3)

9. احیای ارزش های معنوی در میان مسلمانان

توجه به مسائل معنوی، ارزشی و اعتقادی در مبارزه و حرکت ملت ها پراهمیت است و غفلت از آن، قیام و حرکت را به تباهی می کشاند. تجربه انقلاب اسلامی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به خوبی نقش و اهمیت مسائل معنوی را در سازندگی نیروی انسانی نشان می دهد.


1- مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمه الله، فلسطین از دیدگاه امام خمینی رحمه الله، ص 134.

2- معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، انقلاب اسلامی ایران در چشم انداز دیگران، ص 114.

3- همان، ص 113.

تقویت روحیه معنوی و اعتقادی مردم مسلمان و مبارزان و توجه دادن به ارزش ها تأثیر زیادی در دست یابی به اهداف دارد. مهم ترین تأثیر انقلاب اسلامی بر مردم انقلابی و مبارز جهان، اسلام گرایی و محوری کردن آن در مبارزه بود. خجالت از مسلمانی و پنهان داشتن اسلام در میان مبارزان، جای خود را به فخر و مباهات به اسلام و مسلمانی داد. توجه و توکل به خداوند متعال، امدادهای غیبی و توجه به فرهنگ دعا و نیایش احیا شد. از سوی دیگر، تمام نهضت ها را به سلاح ایثار و شهادت طلبی، مجهز ساخت.

امروزه بسیاری از حرکت های اسلامی، شهادت را سعادت ابدی می شمارند. همچنین توجه به عفاف و حجاب کامل تر در میان زنان و دختران مبارز نهضت ها و حرکت های اسلامی بیشتر شد. حتی بسیاری از آنها با وجود بی سابقه بودن چادر در فرهنگ شان، برای برخورداری از حجاب کامل تر، از چادر استفاده می کنند. در کنار این ارزش ها، توجه به مساجد، فرهنگ نماز و انجام فرایض دینی و نماز جمعه جدی تر شد و حضور مردم مبارز و انقلابی در صحنه گسترش یافت. توسعه فرهنگ عاشورا و قیام حسینی و عزاداری برای آن حضرت نیز شور انقلابی و سلحشوری خاصی را در میان مبارزان ایجاد کرد و در بسیاری از نهضت ها، شعارهای «اللّه اکبر»، «لا اله الا اللّه »، استقلال و آزادی، جمهوری اسلامی و مرگ بر امریکا بسیار استفاده می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: مناسبتی